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2019 Vol.7, Issue 3 Preview Page
September 2019. pp. 145-152
Abstract
최근 기계학습의 관심이 커지며 학습의 필요성을 느끼고 있으나, 기계학습 개념 이해의 어려움과 초보학습자로써 프로그래밍 학습의 어려움을 겪고 있다. 이에, 본 논문에서는 선행학습으로 블록을 조합하여 프로그래밍을 할 수 있는 블록형 코딩과 기계학습의 퍼셉트 이론을 스크래치로 경험함으로써 인공지능을 학습하는 소프트웨어 교육모델을 제안한다. 제안 교육모델에서는 함수의 다양한 사용 및 CT요소 및 알고리즘을 적용하여 프로그래밍을f구현 학습한다. 이는 text코딩을 바로 적용하는 초기학습자보다 진입장벽을 낮추고, 성공여부에 대한 기대감과 지속적으로 노력할 가치를 부여함으로써 학습동기를 높일 수 있다.
Recently, interest in machine learning has grown and I feel the necessity of learning, but I have difficulty understanding machine learning concept and difficulty in programming learning as a beginner. Thus, this paper proposes a software training model for learning artificial intelligence by experiencing block-type coding and machine learning's percept theory as scratch, which can combine blocks with prior learning. In the proposed training model, programming is implemented and learned by applying various use of functions and CT elements and algorithms. This can lower the entry barrier than the initial learners who apply text coding right away, and increase the motivation for learning by giving them expectations of success and value to make continuous efforts.
References
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Information
  • Publisher :The Society of Convergence Knowledge
  • Publisher(Ko) :융복합지식학회
  • Journal Title :The Society of Convergence Knowledge Transactions
  • Journal Title(Ko) :융복합지식학회논문지
  • Volume : 7
  • No :3
  • Pages :145-152