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2021 Vol.9, Issue 4 Preview Page

Research Article

31 December 2021. pp. 169-178
Abstract
지금까지의 교통 정보 서비스는 운전자들에게 도로의 소통에 관한 정보를 제공하거나 도로의 관리를 위한 통계자료만을 제공하였다. 그러나 이러한 교통 정보를 교통과 밀접한 관계에 있는 대기 환경 분야에 적용하여 유용한 환경 정보 서비스를 제공할 수 있다. 본 논문에서는 도로에 설치된 차종 분류 장치에서 나오는 교통 정보를 바탕으로 대기오염의 주요 원인인 자동차 배기가스의 오염 물질 배출량을 계산할 수 있는 방법을 제시하였다. 또한 개별 차량의 배기가스에 포함된 오염 물질의 배출량을 추정하고 차량으로 인한 대기오염 물질의 양을 제공하는 정보서비스를 제안한다. 배출 가스에 포함된 배출량을 추정하기 위해 차량의 주행속도와 차종, 무게를 바탕으로 차종별 배출계수를 구하고 개별 차량의 오염물질 배출량을 계산하였다. 계산된 오염물질의 배출량을 사용자의 요구에 적합하도록 여러 가지 형태로 가공하여 지역별/ 시간대별/ 차종별 오염 물질의 통계자료를 제시하는 교통 정보 기반의 대기 환경 정보서비스를 구현하였다.
Up to date, traffic information service provides information about the traffic of the road to the driver, or to give only the statistical data for the management of the road. However, when these information applied to the field of air quality in the close relationship of these traffic, traffic information can provide useful atmospheric environmental Information service. In this paper, we present a method to calculate the pollutant emissions in the exhaust gas of the vehicle, which is the main causes of air pollution, based on the traffic information from the Automatic Vehicle Classification devices installed in road. Also we offers the information service to estimate the emission of pollutants in the exhaust gas of an individual vehicle and provides the amount of air pollutants caused by operation of the vehicle. In order to estimate the emission of pollutants contained in the exhaust gas, the vehicle running speed, type and weight of the vehicle is used to obtain the vehicle-specific emission factors and the pollutant emissions of the individual vehicle is calculated. Data of the calculated pollutant emission is processed in various forms to suit the user's needs and atmospheric environmental service was implemented that is based on the traffic information, which is present the regional/ hourly/ type of vehicle statistics of pollutants.
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Information
  • Publisher :The Society of Convergence Knowledge
  • Publisher(Ko) :융복합지식학회
  • Journal Title :The Society of Convergence Knowledge Transactions
  • Journal Title(Ko) :융복합지식학회논문지
  • Volume : 9
  • No :4
  • Pages :169-178